El Rotary Club Caldes de Montbui Cingles de Bertí, enguany està organitzant la primera edició del EARLY MUSIC SUMMER SCHOOL Caldes de Montbui -Barcelona-.és un projecte desenvolupat conjuntament pel Rotary Caldes de Montbui Cingles de Bertí  i l’orquestra de música antiga Acadèmia 1750 amb la col·laboració de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.

Es tracta d’un projecte ROTARY amb diversos objectius:

1. PRIMERA PRIORITAT DE ROTARY INTERNACIONAL: FOMENT DE LA PAU I RESOLUCIÓ DE CONFLICTES. Aconseguir un forum d’intercanvi cultural internacional que afavoreixi la pau entre les nacions. La música com instrument per la pau dels pobles.
  2.  Treballar en una formació cultural excel·lent en l’àmbit de la música.
  3. Permetre un intercanvi socioeducatiu entre músics (estudiants i professors) d’arreu del món amb la nostra comunitat local -Caldes de Montbui-.
  4. Servei a la nostra comunitat local projectant internacionalment el nostre municipi i oferint als nostres veïns la possibilitat de gaudir d’una oferta cultural excel·lent.

Es tracta d’un projecte socioeducatiu excel·lent i de caràcter internacional en l’àmbit de la música antiga (early music). L’objectiu del campus és oferir als estudiants de música antiga una oferta de formació de màxim nivell combinada amb un claustre de professors internacionals de reconegut prestigi en el camp de la música antiga, una formació personalitzada amb un número limitat a dotze alumnes per professor i clase.

El Early Music Summer School neix amb l’objectiu de convertir-se en el referent internacional de formació en música antiga del sud d’Europa.

A qui va dirigit?

1. Estudiants de música antiga.
  2. Estudiants de música que vulguin iniciar-se o aprofundir a la música antiga.

Què és la música antiga?

El moviment de la música antiga, interpretació amb criteris històrics i amb instruments de l’època, constitueix un dels moviments més innovadors que apareix en el món de la música clàssica als anys 60 del darrer segle. Amb aquest moviment tota la música de l’edat mitjana, del renaixement, del segle XVII i XVIII, agafa una dimensió nova pel que fa a la seva interpretació, promovent l’estudi dels tractats, de fonts secundàries d’informació per recuperar còpies d’instruments, de llibres documentar-se com eren els actes socials que es deien concerts… Neix com a moviment minoritari, actualment és un dels fenòmens més potents pel que fa a discos enregistrats, concerts dins de les programacions, reestrenes en temps moderns d’obres del nostre patrimoni cultural, conferències, i col·leccions d’instruments comprats per museus de la música, entre altres aspectes.